آخرین اخبار
کد مطلب: 80098
همه آنچه آل سعود بر سر حجاج ايراني آورد+ اسامي و تصاوير شهدا
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1956

به گزارش  سلام لردگان به نقل از شيرازه؛ روز 9 مرداد 1366 يادآور مراسم «برائت از مشرکين» زائران ايراني خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ايراني در مکه به دست حکام آل سعود است. مکان و زماني که خون ريختن در آن حرام است و اين حرمت تا جايي اهميت دارد که اعراب جاهليت احترام اين مکان و زمان را نگه داشتند اما اين حرمت توسط عوامل سعودي شکسته شد. در اين فاجعه حتي به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به طوري که نيمي از کشته شدگان زنان بودند.

 

نظاميان از يک طرف و مزدوران ديگر نيز از بالاي پله‌ها و ساختمان‌ها، سنگ و آجر و شيشه و بلوک سيماني بر سر و روي مردم مي‌ريختند. پس از آن شليک گازهاي سمي و خفه کننده شروع شد و بدنبال آن رگبار گلوله‌ها به قصد کشتن و نه متفرق کردن راهپيمايان برائت از مشرکين سرازير شد و پيکرهاي پاک انسانهايي که جرمشان اعلام برائت و بيزاري از امريکا و اسرائيل و ايادي ناپاکشان بود، درخاک و خون غلتيدند.


سرکوب و کشتاري که به دستور حکام سعودي و صحنه گرداني  ژنرال «اولريش ويگنر» يک يهودي آلماني تبار براي اثبات خوش خدمتي آل سعود به اربابان خويش (آمريکا و اسرائيل) صورت گرفت. چکمه پوشان رژيم سعودي پس از کشتار حجاج، جنازه هاي شهيده هاي ايراني را لگدمال مي‌کردند و به دنبال لوازم قيمتي و جواهرات آنان را سرقت کردند.

در روز ?? مرداد ?? تلويزيون عربستان سعودي اعلام کرد که در رويداد خونين مکه جمعاً ??? نفر کشته و ??? نفر زخمي شدند. اين رسانه با طرح اين ادعا که ?? تن از کشته شدگان از نيروهاي انتظامي سعودي بوده‌اند، ?? تن از کشته‌شدگان را از زائران کشورهاي خارجي و ??? نفر را از زائران ايراني معرفي کرد. 
از 275 شهيد ايراني در جمعه خونين مکه، تعداد 30 نفر از شهدا اهل استان فارس بودند که اکثر شهدا را خانم ها شامل مي شدند.
اسامي شهداي شيرازي اين فاجعه به شرح زير است:
خانم ها رياستي، رقيه حق‌نگهدار، حاجيه فرح زوربخش، مفتول نجفي، رقيه رفعت بخش آسمان، زهرا محمد مرادپور، منيژه کريمي، صغري شهسواري، ماه سلطان اسماعلي تزنگي، نورسته خواجي، ايراندوخت نماينده، مهرانگيز اميني، و آقايان سرافراز پوررشيد، قربان مرادي، سيدمحمد پورحقيقي، محمد ابراهيم فخرائي، نعمت الله نعمتي، عبدالعلي غلامي اهل شيراز بودند.
شهداي شهرستان هاي فارس به شرح زير است: 
قمر تاج زارع، خديجه کديور، مليحه کديور، مهين فاخرمنش، خديجه جمشيدي، حميده طالب‌زاده سروستاني، طبيه تازنگ، عليا اسماعيلي، محمد ابراهيم پور، عبدالصاحب سقازاده
 
کليد واژه
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس